Predmet ponude je pružanje IT usluga od strane Univerziteta za potrebe institucije, a koje se odnose na:
• Jednokratno uspostavljanje digitalnog repozitorijuma naučnih rezultata i publikacija u slobodnom pristupu (u daljem tekstu: Repozitorijum),
• Permanentno tehničko održavanje i podrška u korišćenju Repozitorijuma
Sledi detaljan spisak aktivnosti tokom uspostavljanja, održavanja i korišćenja Repozitorijuma:
Usluga uspostavljanja Repozitorijuma |
•Uspostavljanje tehničkog okruženja za rad Repozitorijuma•Instalacija operativnog sistema, baze podataka, softverske platforme za realizaciju repozitorijuma Dspace•Ostvarivanje sigurnosnih preduslova za rad Repozitorijuma•Definisanje i realizaciju meta-podataka, kreiranje potrebnih stranica za pregled, pretragu i prikaz sadržaja Repozitorijuma•Realizacija stranica za uređivanje Repozitorijuma, čime se ostvaruje dodavanja sadržaja, unos meta-podataka, kreiranje periodičnih izveštaja o posećenosti itd.•Realizacija Repozitorijuma na oba pisma srpskog jezika (ćirilica i latinica), kao i engleski jezik.•Realizacija razmene meta-podataka prema propisanom međunarodnom standardu OAI-PMH i integracija u evropsku infrastrukturu digitalnih repozitorijuma naučnih rezultata u otvorenom pristupu.•Prilagođavanje Repozitorijuma za specifične potrebe korisnika•Prilagođavanje izgleda Repozitorijuma u skladu sa vizuelnim identitetom korisnika i pripadajućih instituta.•Inicijalno kreiranje uređivačkih korisničkih naloga i postavljanje neophodnih privilegija.•Inicijalna obuka potrebnog broja administratora i korisnika sa uređivačkim pravom za rad na Repozitorijumu.•Inicijalno punjenje Repozitorijuma sa zapisima iz mežunarodnih izvora (WoS), kao i javno dostupnih izvora koji podržavaju OAI/PMH (NaRDUS). |
Usluga održavanja Repozitorijuma |
•Administracija operativnog sistema, baze podataka i sistemskog softvera•Sprovođenje sistema zaštite•Omogućavanje pune funkcionalnosti Repozitorijuma•Administracija platforme Repozitorijuma•Obezbeđivanje rada svih potrebnih funkcija•Dalji razvoj i unapređenje Repozitorijuma•Dodavanje novih normativnih datoteka (npr. spisak projekata novog projektnog ciklusa, odražavanje postojećih šifarnika prema eventualnim promenama normativnog rečnika podatka itd.)•Dodavanje novih meta-podataka (polja) prema potrebi i zahtevima•Tehnička podrška•Helpdesk telefonska i imejl podrška po sistemu 24/7•Stručna pomoć pri korišćenju Repozitorijuma•Automatsko nadgledanje rada Repozitorijuma•Redovan bekap podataka |